Corruption

ප්‍රයෝජනයක් නොගෙන වසරක සිට පුත්තලම දුම්රිය ස්ථානයේ දිරාපත්වන ඉන්දීය දුම්රිය මැදිරි (ඡායාරූප)

මෙරට ධාවන තත්ත්වයට නුසුදුසු මට්ටමේ ඇති ඉන්දියාවෙන් ගෙන්වන ලද දුම්රිය මැදිරි 10ක්, වසරකට ආසන්න කාලයක සිට පුත්තලම දුම්රිය ස්ථා නය තුළ වල් වදිමින් දිරා පත්වන්නට ඉඩහැර ඇති ආකා රයක් දක්නට ලැබෙනවා .

පුත්තලම දුම්රිය ස්ථානය ආසන්නයේ ගාල්කර දිරා පත් වන්නට ඉඩ හැර ඇති මෙම දුම්රිය මැදිරි 2021 දෙසැම්බර් මාසයේ දී මෙරටට ගෙන්වා ඇති බවයි වාර්තා වන්නේ .

ඉන්දීය ණය ආධාර ක්‍රමයක් යටතේය මෙවැනි දුම්රිය මැදිරි 120ක් මෙ රටට ගෙන්වා ඇති අතර, මේවායේ වටිනාකම රුපියල් 13,000,483,427ක් බව රජයේ විගණන දෙපාර්තමේන්තුව විසින් නිකුත් කර ඇති වාර්තා වක සදහන්.

ඒ, අනුව මෙම එක් දුම්රිය මැදිරියක දළ වටිනා කම රුපියල් 108,337,361.89ක් වන අතර මේ ආකාරයෙන් පුත්තලම දුම්රිය ස්ථානයට යාබදව දිරා පත් වෙමින් පවතින දුම්රිය මැදිරි රුපියල් 1,083,373,618.90ක වටිනාකමකින් යුක්තයි.

තුන්වන පංතියේ මගී දුම්රිය මැදිරි 09 ක් සහ වෙන් කළ හැකි 02 වන පංතියේ මගී දුම්රිය මැදිරියක් මෙලෙස විනා ශයට පත්වීමට ඉඩහැර ඇති අතර,වසරකට ආසන්න කාලයක් මෙම මැදිරි 10 පුත්තලම දුම්රිය ස්ථා නය ආසන්නයේ ගල්කර තිබෙ න්නේ කුමන හේතුවක් නිසාද යන්න පැහැදිලි නැහැ .

පුත්තලමේ දී දිරා පත් වෙමින් තිබෙන විට හමුව වූ මෙම මැදිරි 2021 දෙසැම්බර් මස 31 වනදා මෙ රටට ගෙන්වන ලද දුම්රිය මැ දිරි 120න් 10 ක් පමණයි.

අනෙකුත් දුම්රිය මැදිරි ද මෙරට කුමන හෝ ස්ථානයක දිරා පත් වෙමින් පවතින බව නම් නොඅනුමානයි.

මේ සම්බන්ධයෙ න් විමර්ශණයක් සිදුකර ඇති රජයේ විගණන දෙපාර්තමේන්තුවේ නිලධාරීන් ඒ පිළිබදව වන වාර්තාවක් නිකුත්කර තිබෙනවා .

සතියේ දිනවල උදෑසන සහ සවස් කාලයේ M 11 දුම්රිය එන්ජින් යොදා ගනිමින් මෙම මැදිරිවලින් වැඩි මගී ප්‍රමාණයක් ප්‍රවාහනය කිරීම මූලික අරමුණ වී තිබූ බව දුම්රිය පාලනාධිකාරිය විගණන නිලධාරීන් හමුවේ සදහන් කර ඇත්තේ .

මෙරට ධාවන තත්ත්වයට නුසුදුසු මට්ටමේ මගී දුම්රිය මැ රි ගෙන්වීම තුළින් එම ව්‍යපෘතියේ කිසිඳු අරමුණක් ඉටු වී නොමැති බව විගණන නිලධා රීන් විසින් නිකුත් කර ඇති වාර්තාවේ සදහන්.

මෙම මගී දුම්රිය මැදිරි ගෙන්වීම සදහා එම දෙපාර්තමේන්තුවේ ප්‍රධාන යාන්ත්‍රික ඉංජිනේරුවරයා විසින් ඇස්තමේන්තු කර ඇති මුදල ඇමරිකා ණු ඩොලර් මිලියන 0.3ක්.

කෙසේ වෙතත් ඉන්දියාවේ සිට මෙරටට ගෙන්වන ලද මැදිරි සදහා වරාය, රේගු, රක්ෂණ සහ ප්‍රවාහන ගාස්තු ද එකතු කළ විට වැය වී ඇති මුළු මුදල ඇමරිකාණු ඩොලර් මිලියන 0.558ක් බව ද විගණන් වාර්තාවේ පෙන්වා දී තිබෙනවා .

මෙරටට ගෙන්වන ලද මගී දුම්රිය මැරිදි 120න් ධාවන තත්ත්වයේ තිබේ ද යන්න පරීක්ෂා කර ඇත්තේ 10ක් පමණක් බව අනාවරණය වී තිබෙනවා .

මගී දුම්රිය මැදිරි පරීක්ෂා වකින් තොරව මුදාහැර ඇති අතර, එම මගී දුම්රිය මැදිරිවල දිග, පළල සහ උස ප්‍රමිතියට වඩා වැඩි බව විගණන නිලධාරීන් විසින් අනාවරණය කරගෙන තිබෙනවා.

එමෙන්ම මෙරට ධාවනය කරන දුම්රිය මැදිරිවල වක්‍ර අරය මීටර් 150ක් වුව ද,ගෙන්වා ඇති මැදිරි වල වක්‍ර අරය මීටර් 90ක්.

මෙම තත්ත්වය අනුව යම් ආකා රයකින් මෙම දුම්රිය මැදිරි මගී ප්‍රවාහනය සදහා යොදා ගතහො ත් පීලි පැනීමකට හෝ වෙනත් අනතුරු වලට ලක් විය හැකි බව ද අදාළ නිලධාරීන් නිරීක්ෂණය කර තිබෙනවා.

එවන් තත්ත්වයට පිළියමක් ලෙස දුම්රිය වේග සීමා පැනවිය හැකි නමුත්, එම තත්ත්වය සෙසු දුම්රිය ධාවනයට බාධාවක් වන බවයි විගණන් නිලධාරීන් පෙන්වා දී ඇත්තේ .

මේ ආකාරයට විශා ල දෝෂ ප්‍රමාණයක් සහිත දුම්රිය මගී මැදිරි මෙරටට ගෙන්වීම තුළින් සිදුවී ඇති අලාභය අති විශාල බව රජයේ විගනන දෙපාර්තමේන්තුව විසින් නිකුත් කර ඇති වාර්තාවේ සදහන්.

Written by
JF Jude Samantha

1965 අප්‍රියල් මස 22 වැනිදා වවන්නප්පුව දංකොටුවේදී උපත ලැබීයල.1971 වසරේ පුත්තලම ශාන්ත ඇන්ඩෘ මධ්‍ය මහා විදයාලයට ඇතුළත්ව අධ්‍යාපනය ලබන ලදි.1984 වසරේ වේ අධ්‍යාපන වපොදු සහතික පත්‍ර උසස් වප් විභගයෙන් අතතුව අධ්‍යාපන ජීවිතය අවසන් විය. 1975වසරේ "මිහිර" පුවත් පතේ පාසල් වාර්කාකරුවෙකු ලෙස මාධ්‍ය ජීවිතයට අවතීර්ණ විය.1980 වසරේ ශ්‍රී ලංකා ගුවන් විදුලි සංස්ථාවේ රජරට සේවය අරම්හයෙත්සමග පාසල් වියේදීම ඒ හා සමබන්ධ වීය.1981 වසරේදී ගුවන් විදුලි සහත නිවේදකයෙකු ලෙස වැඩ කටයුතු ආරමහ කරන ලද්දේ පාසල් යාමින් අධ්‍යාපන ලබන අතර තුරදීය. 1985 වසරේ ජාතික තරුණ සේවා සභාව විසින් සංවිධානය කරන ලද ජාතික යෞවන සම්මාන උළෙලේ සමස්ථ ලංකා තරගයේ "හොදම නිවේදකයා " බවට පත් විය. මේ කාලය වනවිට ලේක්හවුස් පුවත්පත් ආයතනයට සම්බන්ධ වී නිදහස් ලේඛකයෙකු ලෙස මාධ්‍ය ජීවිතය තව දුරටත් වැඩි දියුණු කිරීම සිදු කරන ලදී.අනතුරුව ලේක්හවුස් ආයතනයේ ආණමඩුව මධ්‍යම සමූහ වාර්තාකරු ලෙස කටයුතු ආරම්භ කරන ලදි.ඒ අතර ජාතික රූපවාහිනිය ආරම්භ කිරීමත් සමඟ ඒ හා සම්බන්ධ විය.ජාතික රූපවාහිනියේ පුත්තලම වාර්තාකරු ලෙස කටයුතු කරන ලදි.පසුව ස්වාධීන රූපවාහිණී සේවය සහ සිරස ආයතනය සමග සම්බන්ද වී වැඩ කටයුතු කරන ලදි. අනතුරුව ලංකාදීප පුවත් පත සමගද එක්ව වැඩ කරන ලදි.මේ වන විට ස්වර්ණවාහිණී,දෙරණ සහ ගුවන් විදුලි මාධ්‍ය ආයතන කීපයක් සමග මෙන්ම අරුණ,ඪෙලිමිලර් පුවත් පත සමග එක්ව මේ වන තුරු වැඩ කටයුතු කරමින් සිටී

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Articles

Corruption

மீள் கணக்காய்வுக்கு உட்படுத்தப்பட வேண்டிய மட்டக்களப்பு மின்தகன சாலை

By Keshayinie Edmund மட்டக்களப்பில் அண்மையில் மின்தகனசாலையொன்று திறந்து வைக்கப்பட்டுள்ளது. இலங்கையில் அதிகூடய நீளமுள்ள புகைபோக்கி...

Corruption

அரசாங்க வைத்தியசாலைகளில் 6259 மில்லியன் பெறுமதியான பாவனைக்கு உதவாத மருந்துகள் விநியோகம்?

By Ahsan Afthar  அஸ்பிரின், அமொக்ஸிலின் அல்லது போலிக் எசிட் போன்ற பரவலான மருந்துகளை அரசாங்க...

Corruption

රාජ්‍ය ආයතන සියයට හැට අටක් පෞද්ගලික ගොඩනැගිලිවල.

බුද්ධික වීරසිංහ, හික්කඩුව. රාජ්‍ය ආයතන වල ඉඩකඩ මද වීම හේතුවෙන් ඇතැම් විට...

Corruption

ලක්ෂ 27 ක් බහිරවයෝගිල්ලද?වතුරේ ගහගෙන ගියාද?

මාදම්පේ ප්‍රාදේශීය ලේකම් කොට්ඨාසයේ උතුරු මහගම “ශක්ති ප්‍රජා මූල සංවිධානය” විසින් පවත්වා...